Wyborowa, czyli polska ikona z zagraniczną estymą

Wyborowa, czyli polska ikona z zagraniczną estymą

Wyrafinowane słodycze wymagają wyrafinowanego partnerstwa. Wyborowa i inne mocne alkohole renomowanej grupy Pernod Ricard sprawdzają się w tej roli znakomicie.

Marka Wyborowa to klasyk. I w tym przypadku nie ma mowy o nadużyciu tego określenia. Produkcję wódki rozpoczęto w 1926 roku, a więc w fascynującym i niezwykle burzliwym okresie dwudziestolecia międzywojennego. Niemal z miejsca trunek zyskał renomę i stał się ceniony nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. Już rok później Wyborowa stała się bowiem pierwszą na świecie zarejestrowaną marką wódki i jednocześnie pierwszą marką wódki eksportowanej poza granice kraju produkcji. Można ją było nabyć we Francji, Belgii, Meksyku, Libanie, Syrii, Norwegii, Kanadzie czy Brazylii.

Tradycja nadal zobowiązuje

Po wojnie trend się nie zmienił. Dość wspomnieć, że w latach 70. czy 80. ubiegłego stulecia Wyborową sprzedawano tylko w wybranych sklepach na terenie kraju, eksponując ją obok absolutnie topowych wyrobów importowanych. O tym, jak bardzo działała (i działa nadal) na wyobraźnię Polaków, świadczy choćby obecność nazwy wódki w kultowym… filmie „Psy 2. Ostatnia krew” Władysława Pasikowskiego.

Od 20 lat marka należy do znanej francuskiej kompanii Pernod Ricard i jest eksportowana do blisko 80 krajów. Bardzo aktywnie marka promowana jest również w Polsce. W mediach społecznościowych już od kilku miesięcy trwa kampania „Włącz tryb spotkań” realizowana z młodzieżową marką odzieżową Prosto.

Mimo upływu czasu, ikona wśród polskich wódek nadal bazuje na tradycyjnej recepturze, opartej na polskim życie. To właśnie ono oraz trzystopniowa destylacja gwarantują charakterystyczny słodkawy smak oraz gęstą, ale aksamitną konsystencję.

Obecność tak znakomitego alkoholu w naszych prezentowych kompilacjach nie może dziwić. W naszym najnowszym katalogu proponujemy półlitrową butelkę Wyborowej w zestawie Tuba Kobaltowa. Oprócz wódki zawarliśmy w nim bakaliowy nugat w czekoladzie i drażetki orzechowe oraz hiszpańskie karmelki kawowe i czekoladowe bombki, stworzone przez specjalistów w naszej własnej czekoladowni. Całość schowaliśmy w eleganckiej, ozdobnej tubie.

Oryginalna nowość z nietypowym finiszem

Polska klasyka to jednak nie wszystko. Dzięki naszej współpracy z Pernod Ricard możemy liczyć na obecność również innych marek takich jak szkockie whisky, czyli Ballantine’s czy Aberlour.

Ballantine’s to gama niepowtarzalnych whisky pochodzących z czterech zakątków Szkocji. W tym roku szczególnie mocno zwracamy uwagę na Ballantine’s 7 Bourbon Finish, czyli najnowszy element rodziny Ballantine’s. Nowa mieszana szkocka whisky dojrzewa przez siedem lat, a finalnie trafia do beczek po bourbonie pochodzącym aż z USA, aby uzyskać dodatkowe warstwy kremowej słodyczy. W jej smaku da się wyczuć nuty delikatnych czerwonych jabłek, połączone z dojrzałą gruszką i kremowym karmelem. Długi i słodki finisz podpowiada natomiast głęboko złocista barwa. Właśnie taki trunek wkomponowaliśmy w zestaw pod nazwą Kufer Transatlantic, w którym oprócz oryginalnej whisky proponujemy włoską kawę (250 gram) i słone precelki oraz mieszankę orzechów i bakalii, a także wiśnie w likierze w czekoladzie deserowej i tabliczkę wyśmienitej deserowej czekolady z kakao z Dominikany.

Szkockie single malt

Jeszcze bardziej ekskluzywnego 12-letniego Ballentine’sa postanowiliśmy zmieścić w Kufrze Dumbarton. Nazwa zestawu jest zresztą nieprzypadkowa. Ten single malt to produkowana w Dumbarton w Szkocji kompozycja ponad 40 destylatów dojrzewających w dębowych beczkach minimum 12 lat.

A trzeci z zestawów ze szkockim Ballentine’sem to Kuferek Whisky Master.

Wspomnianą wcześniej whisky Aberlour proponujemy natomiast w Kuferku Superiore. Szkocką whisky single malt wyróżnia proces dojrzewania w dwóch rodzajach beczek: po bourbonie i sherry oloroso. Kiedy dojrzewający trunek osiągnie już pożądany wiek, whisky z obu rodzajów beczek mieszane są ze sobą, aby zróżnicowane smaki i faktury mogły się połączyć w subtelną całość. „Let Deed Show”, czyli „Niech uczynki będą widoczne” – to motto widniejące na każdej butelce Aberlour. Taki alkohol zasługiwał na szczególną asystę. Do drewnianego kuferka obitego kraciastą tkaniną skryliśmy również migdały w mlecznej czekoladzie z cynamonem i tabliczkę mlecznej czekolady z owocami.

Nobilia – Prezenty ze smakiem.

Powrót >