Prezenty w środowisku biznesowym

Upominki biznesowe

Wręczanie upominków biznesowych jest w dobrym guście i zawsze pozostawia miłe wrażenie. Nie każdy jednak wie, jak wręczyć i co, aby nie wywołało odwrotnego skutku od zamierzonego. Wręczanie upominków w biznesie, oprócz oczywistego – wyrażenie szacunku, wdzięczności, podziękowania, ma na celu również budowanie pozytywnego wizerunku firmy czy marki oraz utrzymanie odpowiednich relacji.

Kiedy wręczamy?

Tak na prawdę w świecie biznesu istnieje mnóstwo okazji podczas, których możemy wręczyć prezent.

Najbardziej popularne okazje to Święta Bożego Narodzenia oraz Wielkanoc. Partnerów biznesowych oraz najważniejszych klientów wypada docenić także w ciągu roku, nie tylko podczas świąt. Takimi okazjami mogą być, np. podziękowanie za dotychczasową współpracę, za złożenie dużego zamówienia czy z okazji jubileuszu firmy.

Co wręczyć?

Niewątpliwie najlepsze wrażenie wywrzemy obdarowując zestawem upominkowym, który zawiera kilka produktów. Taki zestaw nie musi być drogi, ale na pewno będzie lepiej postrzegany niż podarowanie pojedynczej bombonierki. Można również własnoręcznie skompletować taki zestaw, jednak zajmuje to dużo więcej czasu i pochłania sporo energii. Wręczanie upominków to nie wydatek a raczej inwestycja na przyszłość.

Upominek z alkoholem?

Nie każdy jest zdania, że w świecie biznesu zestawy prezentowe z alkoholem to dobry pomysł. Niektórzy uważają, że nie wypada wręczać takich podarunków, inni natomiast nie widzą w tym nic złego, ponieważ wydaje się, że alkohol to prezent uniwersalny.

Aby uniknąć niezręcznej sytuacji najlepiej podarować zestaw z alkoholem dla tych, z którymi współpracujemy już dłuższy czas, znamy się na tyle, iż wiemy, że w żaden sposób nie urazimy danej osoby. Możemy wtedy dołączyć wino, whisky czy koniak. Firmom/osobom z którymi dopiero rozpoczynamy współpracę bezpieczniej wymienić alkohol na coś innego, np. kawę czy herbatę.

Na rynku możemy znaleźć całe mnóstwo gotowych koszy i zestawów. Wybierając zestaw okolicznościowy, np. z okazji Świąt Bożego Narodzenia możemy liczyć na to, że każdy zestaw będzie dodatkowo udekorowany bombkami, bałwankami czy gwiazdkami.

Zestawy Upominkowe nie tylko na święta.

Każdy z nas lubi dostawać prezenty a część z nas również wręczać je. Uśmiech na twarzy obdarowanego sprawia przyjemność. Są okazje, które sprawiają, że co roku automatycznie kupujemy upominki, np. z okazji urodzin lub na Święta Bożego Narodzenia.

W biznesie wręczanie upominków rządzi się trochę innymi prawami. Nie wypada kupić prezentu urodzinowego dla partnera biznesowego, z którym dopiero zaczęliśmy współpracować, chociaż jest to miły gest to mógłby zostać niewłaściwie odebrany. Na bliższe relacje możemy sobie pozwolić z kimś, z kim współpracujemy już wystarczająco długo i wiemy co lubi a czego nie. Niewątpliwie, w biznesie najczęstszymi okazjami, jakie są wykorzystywane do wręczania upominków są Boże Narodzenie oraz Wielkanoc. Lecz czy to jedyne okazje? Oczywiście, że nie. Niewątpliwie, w dobrym guście jest również wręczanie upominków z okazji jubileuszu istnienia firmy, z którą współpracujemy lub po zakończonym, ważnym projekcie.

Jakie upominki wręczać poza świątecznymi zestawami upominkowymi?

Kosze Upominkowe są prezentem uniwersalnym, nadają się na każdą okazję bez wyjątku. Zestawy są przeważnie dodatkowo ozdobione więc bez problemu dobierzemy odpowiadającą nam kolorystykę. W takim prezencie znajduje się mnóstwo przeróżnych produktów a całość skomponowana jest tak aby współgrała zarówno pod względem smakowym jak i wizualnym.

Jakie produkty powinny znajdować się w koszu?

Aby nikogo nie urazić najbezpieczniej nie wybierać zestawów, w których znajduje się alkohol. Jeżeli chcemy zrobić na kimś dobre wrażenie i go zaskoczyć, wybierzmy kosz z produktami, których na co dzień nie kupimy w sklepie. Taki podarunek z pewnością zostanie zapamiętany i doceniony.

Zamawianie gotowych koszy jest dużo lepszym rozwiązaniem niż samodzielne kompletowanie i układanie kompozycji. Wymaga to sporo czasu, zaangażowania i niewątpliwie potrzebny jest zmysł artystyczny aby stworzyć kompozycję, która się spodoba. Liczy się również odpowiedni dobór produktów pod względem smakowym i wizualnym.

Powrót >